Lightspeed Thema Gibbon documentatie
Alle afbeeldingen binnen Theme Gibbon hebben geen vaste verhoudingen, omdat Theme Gibbon volledig responsive is.
De headline- en bannerafbeeldingen schalen bijvoorbeeld naar gelang gekozen beeldschermgrootte en beeldverhouding en dienen als achtergrondafbeelding. De afbeeldingen worden zo geschaald dat bijvoorbeeld bij een kleinere beeldverhouding onderdelen worden afgesneden. Om die reden raden wij aan om géén tekst in de afbeelding te verwerken, maar hiervoor de tekstvelden te gebruiken bij de instellingen. Tevens raden we aan om de belangrijkste content in de afbeelding zoveel mogelijk te centreren en een minimumbreedte van 2.500 pixels te hanteren, zodat grote afbeeldingen ook op grote schermen goed worden weergegeven. Daarnaast bepaal je zelf het uiteindelijke formaat van de afbeelding. Voor mobiel en tablet in een staande verhouding hebben we voor de headlines daarnaast aparte invoervelden gerealiseerd. Ook hier geldt geen vaste verhouding, maar kan je als uitgangspunt 800 x 600 pixels hanteren.
Voor productafbeeldingen geldt ongeveer hetzelfde; ook die worden automatisch geschaald, maar niet afgesneden. Tevens kan je zelf kiezen of je de productafbeeldingen liggend, staand of vierkant wilt tonen. Als uitgangspunt kan je de volgende pixelverhoudingen hanteren: 300 x 300 (vierkant), 400 x 300 (liggend) en 300 x 400 (staand). Voor categorieafbeeldingen op categorieoverzichten en de homepage kan je een pixelverhouding van 500 x 350 hanteren.
Documentatie.
-
General
Logo
Laad zelf een favicon en een logo in. Je logo kan je uploaden in JPG en PNG, maar we hebben ook de mogelijkheid gerealiseerd om je logo in SVG in te laden. Laad eerst je SVG logo in bij bestanden en kopieer het bestand URL (zie video). Let op: de SVG gaat schrijft het toegevoegde JPG of PNG over, dus wanneer zowel een JPG/PNG als SVG logo is toegevoegd, zal het SVG logo getoond worden.
Daarnaast is het mogelijk om, na het uploaden van een logo, drie formaten uit te kiezen.
Background
Het is mogelijk om een achtergrondafbeelding of achtergrondkleur in te stellen door een achtergrondafbeelding up te loaden. Vervolgens kan je de positie wijzigen en aangeven of de toegevoegd afbeelding zich moet herhalen.
Wishlist & Compare
Je kan de functies 'Verlanglijst' en 'Vergelijk' aan- of uitzettend. Indien geactiveerd dan worden de icoontjes voor 'Verlanglijst' en 'Vergelijk' getoond. Indien niet ingeschakeld worden deze icoontjes niet weergegeven.
Font
Je kan voor titels en overige tekstuele content lettertypes afzonderlijk van elkaar instellen. Daarnaast is er een mogelijk om alle content standaard in hoofdletters te tonen of een schaduw te geven aan alle titels.
Colors
Stel hier de kleuren van je huisstijl in.
-
Header
Header
Wijzig hier de achtergrond, icons en border kleur naar eigen wens.
Menu
In het thema zijn standaard twee menu posities gebouwd. Je kan zelf kiezen welk menu het beste bij jou past;
In header: Het menu wordt rechts van het logo in de header getoond. Bij deze variant worden geen subcategorieën bij een mouse over getoond.
Underneath header: Het menu wordt over de volledige breedte onder het logo getoond. Bij deze variant worden wel subcategorieën bij een mouse over getoond.
Voor beide menuvarianten zijn kleureninstellingen aangemaakt. Let erop dat de kleurinstellingen afhankelijk zijn van de gekozen menuvariant.
USP bar
Als je USP's (Unique Selling Points) hebt kan je deze tonen door de USB bar in te schakelen. De USP's zijn gekoppeld aan 'Inhoud => Vertalingen'. Voeg onderstaande keys toe aan 'Vertalingen' om de USP's te wijzigen.
- usp_1_title
- usp_2_title
- usp_3_title
- usp_4_title
Je kan daarnaast zelf de kleuren naar eigen wens wijzigen voor de USP bar.
Certification marks
Het is in het thema mogelijk om snel en gemakkelijk keurmerken toe te voegen. Voor de Nederlandse markt kan je via de dropdown zonder een afbeelding up te loaden Thuiswinkel Waarborg, Thuiswinkel Keurmerk, Webshop Keur of Qshops toevoegen. Indien je zelf een afbeelding of een alternatief keurmerk wilt toevoegen, kies dan in de dropdown voor 'Own hallmark (upload below)', alvorens je daaronder zelf een keurmerk afbeelding (JPG of PNG) kan uploaden.
In de invoervelden daaronder kan je vervolgens aangeven hoe groot het keurmerklogo moet worden getoond en waar het keurmerklogo naar moet linken. De ingevoerde link wordt standaard in een nieuw venster getoond. Indien je het invoerveld voor de URL leeg laat, dan linkt het keurmerklogo standaard nergens naartoe.
-
Homepage structure
Homepage blocks
Met de dropdown kan je gemakkelijk zelf kiezen in welke volgorde je alle content op de homepage wilt tonen. Je kan zelf kiezen welke elementen er in welke volgorde worden getoond.
Wanneer je een blok niet wilt tonen op de homepage, kies dan in de dropdown 'No'.
-
Homepage headline settings
Settings
Wil je een slider met headlineafbeeldingen tonen onder de header, activeer dan de homepage headline. Indien geactiveerd kan je ervoor kiezen om de headlineafbeeldingen in de slider beeldvullend in de breedte te tonen of binnen de container van de shop. Indien je ervoor hebt gekozen de afbeeldingen over de volle breedte te tonen, kan je er ook voor kiezen om ze in de hoogte over de volle breedte te tonen.
Daarnaast kan je de pagination van de headlines aan- of uitzetten en kan je de pagination voorzien van een gewenste kleur.
Activeer de functie 'Autoplay' om ervoor te zorgen dat de slider automatisch slide. Indien je deze functie niet geactiveerd hebt blijven de afbeeldingen staan en kan je swipen of de pagination gebruiken om te navigeren naar een andere afbeelding (indien er meerdere zijn toegevoegd).
Homepage headline (1/2/3)
Standaard kan je in het thema drie headlines (headlineafbeeldingen) toevoegen. Voordat je een headlineafbeelding toevoegt moet je de headlineafbeelding eerst activeren. Wanneer geactiveerd en wanneer je een headlineafbeelding hebt geupload kan je vervolgens tekst invoeren en de plaats van de tekst op de headline per headline bepalen. Tevens kan je ervoor kiezen om de URL waar de headlineafbeelding naar moet linken als tekstlink of button te plaatsen. Onderaan kan je vervolgens de kleuren van de tekst, tekstlink en/of button beheren.
LET OP: Bij het invoeren van de URL voer je uitsluitend alles na de / toe. Dus uitsluitend het gedeelte na 'http(s)://www.domeinnaam.nl/'.
Video headline
Je kan ook een mp4 video laten zien in de slider. Zaak is dat je bovenaan deze instelling deze video headline eerst activeert. Vervolgens die je de URL van jouw mp4 video in het invoerveld te plaatsen (zie hiervoor de omschrijving bij deze instelling in de backoffice). Daaronder kan je vervolgens, conform de toelichting hierboven, de titels, teksten, de plaats ervan en de kleur wijzigen.
-
Homepage banners
Settings
Het thema bevat een mogelijkheid voor het tonen van acht banners.
Homepage banner
Voor alle banners kan je zelf een afbeelding uploaden. Vervolgens kan je bij de instellingen daaronder zelf aangeven welke titels de banners moeten bevatten, waar ze naartoe moeten linken en waar de titels en URL's geplaatst moeten worden.
LET OP: Bij het invoeren van de URL voer je uitsluitend alles na de / toe. Dus uitsluitend het gedeelte na 'http(s)://www.domeinnaam.nl/'.
-
Custom blog
Settings
Indien je blogs hebt kan je deze op de standaard 'Lightspeed manier' weergeven of conform de custom oplossing binnen Theme Mandrill. Indien je de custom blog weergave wilt hanteren, activeer deze dan.
Vervolgens kan je met de overige instellingen aangeven welke onderdelen je wel of niet wilt weergeven op het blogoverzicht of de artikelenpagina zelf. Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar de omschrijving onder de instellingen in je backoffice.
-
Homepage products
Settings
Indien je producten op de voorpagina wilt tonen kan je dit via 'Producten voorpagina' in Lightspeed toevoegen. De producten die aan deze instelling gekoppeld zijn vallen in de dropdown onder de noemer 'Featured products'.
In het thema zit daarnaast de mogelijkheid om nog twee tabjes met producten op de voorpagina toe te voegen; 'Popular products' en 'New products'. De populaire en nieuwe artikelen kan je niet zelf beheren; deze worden gevoed door Lightspeed zelf. De populaire producten betreffen de producten met de meeste page views en de nieuwste producten de producten die het meest recent zijn toegevoegd.
-
Collection
Settings
In het thema kan je kiezen voor drie verschillende collectie pagina's (productoverzichten). Je kan kiezen of je wel of geen sidebar wilt tonen, of je filters wilt tonen en zo ja, of je die filters in de sidebar wilt tonen of bovenaan de pagina. Indien je voor de laatste optie kiest worden de filters verborgen achter een button, die past zichtbaar worden als je op die button klikt. Daarnaast kan je aangeven of je de tekstuele content van een categorie bovenaan of onderaan de pagina wilt weergeven.
Collection product settings
In het thema kan je zelf instellen hoe je producten op de homepage, onder gerelateerde producten en op categoriepagina's/productoverzichten wilt weergeven. Zo kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om producten klein of groot te tonen. Indien je ze groot wilt tonen verandert de weergave en toon je één product minder op een rij (desktop versie).
Tevens kan je ervoor kiezen om de quick view optie wel of niet te tonen, of je spacing wilt hanteren, of je beoordelingssterren wilt tonen, of alle afbeeldingen in dezelfde afmeting moeten worden getoond, of je de korte omschrijving van een product wilt tonen (en zo ja, in hoeveel rijen) en meer.
Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar de omschrijvingen bij de instellingen in jouw backoffice.
-
Sidebar
Settings
Hier wijzig je de instellingen voor de sidebar (linkerkant) op categoriepagina's. Je kan kiezen of je categorieën in de sidebar wilt tonen of niet. En indien wel, kan je hier aangeven of je het aantal producten in een subcategorie tussen haakjes wilt tonen in de sidebar.
-
Catalog
Settings
Hier bepaal je of je een sidebar wilt tonen op categorieoverzichten (catalog pages). Daarnaast kan je hier kiezen of je de tekstuele content boven- of onderaan de pagina wenst weer te geven.
-
Product detail page
Settings
In het thema bepaal je zelf welke content er wel of niet op de productpage wordt weergegeven. Zo ja kan je bijvoorbeeld een lijntje om de productafbeeldingen activeren of deactiveren, ervoor zorgen dat de achtergrond van de productafbeeldingen grijs worden weergeven in plaats van wit of meer. Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar de omschrijvingen bij de instellingen in jouw backoffice.
-
Footer
Settings
Indien je een logo in de footer wenst weer te geven kan je deze uploaden onder 'Footer logo'. Tevens kan je bij deze instellingen de kleuren van de inhoud en de achtergrondkleur van de footer wijzigen.
Newsletter
Activeer hier het blok ten behoeve van de nieuwsbrief inschrijving.
Socials
In het thema zit standaard een instelling voor een nieuwsbrief pop up. Indien geactiveerd kan je een afbeelding uploaden. Tevens kies je zelf na hoeveel uren de pop up na wegklikken weer wordt getoond bij een volgend bezoek en kan je aangeven na hoeveel seconden de pop up moet verschijnen bij bezoek.
-
Newsletter popup
Settings
Activeer je nieuwsbrief popup. Voeg er een afbeelding aan toe en bepaal na hoeveel seconden de popup opent en bepaal na het sluiten hoeveel uur de popup wegblijft.
-
Custom service page
-
Custom cart page
-
Custom Account Dashboard